maanantai 11. lokakuuta 2010

..

Eilinen koe ei siis mennyt taaskaan ihan nappiin. Tyhmähän mä olen kun käyn niitä kolmosia hakemassa, koira osaa, se osaa treeneissä, vieraissa paikoissa joissa ihmisiä, vieraiden koirien lähellä mutta heti, kun on koe kyseessä niin se haistattaa mulle vitut suurinpiirtein.
Koehan siis alkoi taas hyvin kun koira nousi paikkamakuusta heti kun käänsin selkäni. Mulla oli tässä vaiheessa jo niin huono olo muutenkin pienen kuumeen takia etten tajunnut jäädä odottelemaan arvostelua vaan kävin pyytämässä järjestäjiltä buranaa ja katosin jonnekin. Niko joutui menemään Moskun kanssa kehään hakemaan sen ihanan nollan paikkamakuusta.. Arvasin tämän että se nousee ja melko lattein mielin käytiin suorittamassa myöhemmin yksilöosuus. Koira seurasi ysin ja 8½ arvoisesti, ei oltais ansaittu ees tuollaisia pisteitä ! Siis sikakoira lähti kesken suoran haahuamaan ja kontakti putosi mitä ei ikinä treeneissä käy. Kenttä kuitenkin oli kiva eikä häiriötä ollut varmasti normaalia enempää ! Tuomari kyllä kehui että koiralla on tosi hyvä seuraaminen. Kevyt kaunis liike, ja erinomainen kontakti ja paikka. Nii-in, kun se seuraisi eikä haahuaisi niinkuin se kokeissa tekee. Liikkeestä maahanmeno 9, koira just ennen 'maahan'käskyä irtosi taas kontaktista mutta tipahti maahan heti, irtoamisesta pisteen menetys. Luoksetulon kämmäsin itse. Jätin koiran istumaan 'odota'-käskyllä ! Siis mun päässä ei taatusti liikkunut mitään ? Tässä liikkeessä jätän sen istumaan 'istu'käskyllä joka on niin tappovarma ettei se taatusti liiku ilman lupaa vaikka toinen koira tulisi eteen. Noh, hämillään oleva koira lähti minun perään eli nollahan sieltä tuli. Kyllä sapetti, taas tipahti omasta virheestä.
Liikkeestä seisominen 10, tää oli ihan perfecto. Viime kokeessa sanottiin että koira pysähtyy liian hitaasti, nyt se stoppasi heti, seurasikin ihan kohtuullisesti vaikka ei yhtään niin kivasti mitä se OSAISI seurata. Hyppy 9, koira odotti perusasennossa ja katteli minuun, heti kun sanoin liikkurille 'valmis' niin koira käänsi katseen pois. Jouduin antamaan toisen käskyn joten hypystä 9. Kokonaisvaikutus kuitenkin 10 ! Tuomari(reilu tuomari) sanoi että hän kyllä näkee että koira osaa ja se tekee innolla. Mutta minä sain noottia, tää ei kuulemma ole nopeuskilpailu ja mun tulisi rauhoittua ja keskittyä enemmän koiran hallintaan. Tiedäntiedän mutta hermostuksissaan sitä menee vähän pasmat sekaisin ja tahtois vaan äkkiä hiivattiin sieltä radalta. :-D Jotain hyvää kuitenkin, mun ei tarvinnut pitää kertaakaan Mopasta kiinni kentällä vaan se kulki ihan vapaana. Ajattelin vissiin ettei meillä oo mitään menetettävää vaikka se kehästä lähtisikin.

Noh, mitäs tästä taas opittiin. Pitää ajatella ennen liikkeitä, pitää rauhoittua ja keskittyä, saan käyttää kehässä aikaa vaikka kuinka paljon. Nyt sentään tajusin sanoa liikkurille että sanon kun oon valmis kun Moskulla oli taas vähän ongelmia kuunnella mua. On vaan niin perkeleen epätoivoinen olo, kyllä, tiedän, itsehän oon typerä kun vien tuon ikäisen murkku-uroksen kisoihin mutta jos ei muuta niin otetaan nää hyvänä harjoituksena, saapahan ohjaaja kisavarmuutta.. Tuntuupa se ykkönen sit mukavammalta näiden jälkeen.

Ja taas tässäkin, niin täältäkin ois tullut vahva kakkonen jos en itse olis luoksetuloa kämmännyt.  Ohjaajassakin on PALJON vikoja.

2 kommenttia:

Tiia ja Arto kirjoitti...

Mut, hei tuossahan oli monta tosi hyvin mennyttä liikettä!

elinap kirjoitti...

Vastailempa sulle tänne niistä reffeistä ;-)

Mä kun en enää asu Kannuksessa, vaan täällä Haapajärvellä :-D Mut tosiaan mulla on autokoulu meneillään, ja ajokortti pitäs saada viimestään helmikuunloppuun mennessä, joten ei ne reffaamiset ihan mahdoton ajatus todellakaan ole!
Oikein mielellään oltais mukana :-)
Mulla on kyl suunnitteilla, et hetikun kortti saadaan, hurautellaan sinnepäin treenaileen, kun siellä tosiaan asuu ystäviä ja tuttuja :-)

Pitänee sopia ajankohdasta vaan tarkemmin kunhan se kortti on :-)